Carian

Thursday, June 25, 2015

Pahlawan Papan Kekunci

Untuk versi Bahasa Inggeris sila ke sini.

1. Orang yang, tidak dapat meluahkan kemarahannya melalui keganasan fizikal (memiliki kelemahan fizikal, kekurangan keberanian dan / atau kesalahan dalam kehidupan sebenar), bukan menjelma berkata emosi melalui medium berasaskan teks di internet, biasanya dalam bentuk bertulis agresif yang itu tidak akan (atas sebab-sebab yang dinyatakan sebelum ini) dapat menyatakan dalam kehidupan sebenar.


2. Istilah adalah gabungan perkataan 'papan kekunci' (alat utama di mana orang yang meluahkan kemarahan terpendam / beliau) dan 'pahlawan' (kerana pencerobohan pahlawan-seperti, kecenderungan ke arah keganasan, sifat keras kepala dan kecenderungan ke arah kekerasan sebagai cara untuk menyelesaikan konflik dan bukannya lebih halus bermakna bergantung kepada kemahiran).


3. Pahlawan Papan kekunci bertujuan untuk menggunakan kuasa disemai dalam 'senjata' untuk kesan kematian dan kemusnahan (dalam erti kata yang ketat-metafora) apabila musuhnya (identiti maya yang lain dia telah ditemui di internet). Pada dasarnya, papan kekunci (iaitu. Keupayaan input teks) membolehkan pahlawan papan kekunci untuk menyatakan sifat pahlawan sejati dalam persekitaran yang selamat dan dikeluarkan, yang tiada kesan sebenar.


4. Pahlawan Papan Kekunci biasanya dikenal pasti dengan kemarahan yang tidak perlu dalam komunikasi bertulis mereka, dan dianggap sebagai 'rugi' dengan identiti maya lain di internet.


Photo credit: Google Images
Oleh kerana kedua-dua pedang dan pena yang menikam senjata, mungkin frasa baru untuk generasi baru perlu 'papan kekunci lebih tajam daripada tukul besi' kerana kedua-duanya adalah senjata tumpul dan boleh menghancurkan lawan anda supaya apabila anda mengetuk papan kekunci keatas kepala kanak-kanak ini kemudian mungkin baru mereka akan faham.

Sekarang .. Apa yang saya cakapkan? Tidak, saya sebenarnya tidak menyokong keganasan walaupun saya akan (sentiasa tanpa gagal) bermain permainan komputer ganas setiap kali saya mempunyai masa lapang. Saya seronok membunuh semua tentera 'piksel' kecil, sama ada mereka ashigaru paling rendah dalam permainan Total War Shogun 2 ataupun Praetorian Guard dalam permainan Total War Rome II. Tidak, saya tidak suka untuk membunuh 'piksel' kartun dalam DOTA2 atau TF2 dan saya akan meninggalkan peluang pembunuhan kepada kanak-kanak supaya mereka dapat memenuhi darah muda mereka. Saya perlu mempunyai kelas dalam membunuh 'piksel-piksel' ini.

Baiklah, mungkin sekarang anda akan bertanya, 'Apa guna blog ini?' Saya perlu mengecewakan anda dengan mengatakan bahawa tidak ada gunanya sama sekali. Hanya mengisi pada masa lapang saya dan sejak isteri saya meminta saya untuk memulakan blog (dia difikirkan blog boleh buat duit - benarkan ?) dan kerana saya fikir mungkin ia menyeronokkan. Saya tidak banyak pembaca blog saya jadi saya tidak menjangkakan bahawa orang lain untuk membaca blog saya tetapi mungkin jika laman ini (dan dunia) masih wujud dalam 200 tahun, maka zuriat dan keturunan masa depan saya mungkin dapat mempunyai pengetahuan daripada pemikiran dan minda apa pandangan moyang mereka yang hidup dalam abad ke 21 memandang dirinya, dunia di sekelilingnya dan bagaimana semua ini menolong membentuk dirinya.

Jadi, selamat datang dan layan diri sendiri!
Photo credit: Google Images
Penafian: Semua imej adalah untuk tujuan ilustrasi sahaja dan penulis blog ini tidak menuntut apa-apa hak cipta untuk imej yang diterbitkan dan dia hanya menggunakan imej yang didapati umum di internet ( kecuali dinyatakan ) . Pengarang blog juga ingin menyatakan bahawa semua pendapatdipaparkan di blog ini adalah semata-mata dari beliau sendiri beliau dan tidak dibayar oleh mana-mana parti politik.

No comments:

Post a Comment